Sunday, April 11, 2010

telur pindang

Aku rasa kali ni lah mak buat telur pindang paling banyak. Best gile!! Terima kasih mak. Mak tahu aku paling suka telur pindang. Tiap kali mak balik kampung aku mesti x lupa SMS mak supaya jgn lupa ambek daun manggis. Kat bandar ni mane nak dpt daun manggis, pokok manggis pon haram nak ade.

Mak buat banyak. Selalu mak buat 1 periuk kecil je, tp kali ni mak buat dalam periuk besar. Tau x brape biji mak masak? 100 biji!!! Giler best! Puas makan. Sampai telur pindang yang ade atas meja makan pon dah saje je tengok. Huhh.

Tadi aku terpikir, kalaulah aku kawen nanti, telur pindang ni dah semestinya. Perkara wajib ni mesti buat. Kalau boleh, semua tetamu aku yg datang aku nak bagi telur pindang. Giler! Brape gantang periuk besar2 gajah plak nk buat. Ye lah..utk kerabat terdekat je la...

Hishh, tetibe tekak ni terasa nak makan telur pindang la. Dah, aku nak sembahyang dlu, then baru gi makann!!! Hehehe.....

0 terjera: