Thursday, March 26, 2009

Awesome, this vacation.


Lama baru aku dapat posting entry untuk vacation hari tu. Balik je dari bercuti, giler banyak keje bertimbun, sampai otak aku buntu dan mcm tak de idea untuk menyusun kata2. Lagi, banyak gak hal yang berlaku akhir2 ni. Kepala aku pening. Kacau. I feel sorry for my self. Huhh!

2 minggu lepas aku bercuti ke pangkor, Swiss Garden golf resort & spa damai laut, perak. Ah, actually nampak je macam gi pangkor, tapi x pegi pun ke pulau pangkor tu. Hampeh betol. Aku ingat nak naik la feri gi sana, tapi hanya tinggal mimpi je. Terkulat2 aku. Pun begitu, vacation 3 hari 2 malam tu aku rasa paling best yang pernah aku pergi kalau nak compare dengan vacation2 sebelum ni. Bukan takat keadaan sekelilingnya, tapi suasana, hospitalities, facilities-nye memang aku kagum. So, no wonder la kalau tempat ni pernah menang Malaysia Tourism Awards 2005/2006, resort 4 bintang terbaik dlm hotel services. Pekerja2nye mmg ramah dan sedia menolong kalau terdapat sebarang masalah. And of course la makanannye mmg sedap2 belaka.


One more thing is, this vacation menyediakan aktiviti2 giler best. Haha, kebanyakannye sport yg mmg aku minat. 1st mestilah bola tampar. Fuhh, agak lama gak tangan ni tak serf. Sejak zaman skolah dlu, time meletup2 nak massisuma. Teruja giler bila dpt pegang balik bola tu. Now I really realize that I love much this volleyball. Gud damn, lps ni aku mesti beli bola tu dgn net, and practice at home. Wahuahua…giler teruja. Ye lah, kat kampus aku x de peluang langsung nak main bola ni. Study memanjang. Then, skrg dh keje...lagilah x de masa. Busy memanjang. Just dduk sehari suntuk kt bilik yg selesa ni, then balik tido. Lemak badan pun dh giat membiak.


Tambah lagi kat situ ade paintball, memanah, and kayaking! Aku rasa ini kali kedua aku berkayak. Kali terakhir is 2 thn lps. Giler seronok. Patut ade flying-fox untuk org dewasa and sukan2 ekstrem yg lain lagi… baru best. Petang hari kedua tu gak aku round satu resort tu. Mcm2 aku jumpa. Aku round2 je kat spa –tengok2. Aku masuk gym, then last sekali aku layan jakusi ngan sauna. Fuhh, seronok beb. Cuma karaoke je aku tak sempat masuk. Masa terlalu suntuk! Malam aku penat giler terus tido. Ahh... enaknya.

Aku rasa percutian kali ni macam tak puas nak berseronok. Aku tak habis2 tanya ayah; thn depan pegi mana pulak? Rasa macam tak sabar! Hahaha…. Adik aku kata; “sebenarnya selain benda2 dan perkara2 yang menerujakan tu, ada satu makhluk yang sama2 menghangatkan suasana & keadaan selama 3 hari tu.” Yahh.. itu pun aku agak tak terkecuali. Sbb aku ada terperasan sorg mamat tu. Mungkin boleh dijadikan satu perbahasan nanti. Hakhakhak… mula dah nak merepek aku ni. Dah..dah… full stop kat sini. Titik.

_____________________________________________________

Tu gambar atas tu aku ambik kat salah satu side masa kat sane. Korang teka lah, agak2 kat mana terdapat bende tu. =)


26 Mac 2009, 1347pm

0 terjera: