Sunday, July 6, 2008

kenal diuntung

sekarang setelah menghadapi agak banyak peristiwa dlm masa terdekat ni, baru aku tahu dan baru aku kenal erti diuntung. Dulu asyik pikir nak kawen je. Fikiran singkat. Asal habis buat dip ni, rasa lebih baik terus kawen. Tak pikir ape dah. Senang. Keje dengan mengharapkan diploma tu je.

Skarg my fokus is, after finish dip ni, nak keje dlu smntara dpt mn2 U nk smbung degree. Plannye keje smpai bln 6 thn depan, then kalau diizinkan Allah ade rezeki smbung U kemasukan bln 7 tu. Tapi klau x de rezeki, stay continue keje tu hinggalah dpt mn2 U.
Then degree 4 thn, setahun keje balik barulah fikir nk kawen. Kawen area2 26 gitu x de lah ape sgt kan...??
Well, aku nk kumpul duit dlu byk2, beli rumah sendiri, beli keta at least pun.

Kenal diuntung : So sekarang nasihat kuat buat diri aku ialah, Enjoy your self masa muda2 ni, jgn fikir nk kawen lg. Study-lah hard, bersungguh2 dan tekun. Berasa seronoklah semasa belajar ni. Tiada yg lebih seronok drpd bergelumang dgn buku2 dan berdebar2 hati tatkala nak dekat exam.

Selain tu, berfoya2 dan rasailah apa shj ketika tgah muda2 ni. Aku nak buat apa yg aku suka masa muda ni. No body can stop me. Serious. Accept my parent la dan if it bercanggah dgn syarak kan. Masa muda ni lah nak perkasakan diri dgn pelbagai aktiviti mencabar diri. After married, percaya ckp aku, x de masa nk main bende2 ni sume. No, mungkin boleh main, tp x sehebat advanterious masa muda ni.

Yeaahhh!!! Sayangilah diri anda dan enjoy your self!!

0 terjera: