Saturday, July 26, 2008

Lady-bird

Di suatu pagi yang hening di masjid al-Azhar.


….. al-buziah hiya diyanah dzohirot fil hind ba’da addiyaanah al-barhamiah fi qurn al-khomis qobla milad…..

Khusyuk menghafal.

….. bidayatuha mutawajihah ilal ‘inaayah bil ihsan kama anna fiiha da’wa ila tasauf wal khusyunah…..


“Arghh!”

Dia datang lagi. Time ni la suka kacau aku.

“Pergi kau! Kacau betol.”
“Aku datang nak menyapa kau. Tak boleh kah?”
“Boleh mampos. Aku tak suka kau kacau aku time aku tengah menghafal nak periksa ni.’’
“Aku tak kacau kau. Aku nak duduk sini je. Duduk dekat dengan kau.’’
“Ah, blah blah. Pergi kau dari sini. Aku tak perlukan kau saat ini. Mengganggu aku nak menghafal.’’


Lalu, tanpa menghiraukan persekitaran di sekelilingnya, dia terus menekuni kembali muqarrar perbandingan agamanya. Besok ada exam USM atau muqaranah adyan katanya.

..... wanabaz at-Turfi wal munaadah bil mahabbah wattasaamuh wa fe’el al-khoir lakinnuha lam talbath bada maut muassaasiha.....


Motif?

Tak tahu.


Setan.


9.10am, 24 Julai 2008

0 terjera: