Sunday, May 18, 2008

my girls

herrmmm... jadi kakak kpd 2 org adik perempuan mmg menyeronokkan. Walaupun umur masing2 agak jauh; 5 ke 10 tahun, tapi otak boleh go on sama2. Still boleh satu kepala. Kitorg jarang gaduh. Kitorg pikir buat apa gaduh, letih la. Lagi, kalau sorang dah buat lawak bodoh, tak sah kalau yg lain menambah2. Pastu gelak cam giler tak ingat dunia. Habis semua org terlibat. Dan kitorg tak boleh jadi pemerhati org2an. Cam ade je yg tak kene. Mesti kata org tu tak sesuai mcm tu, dia patut mcm ni. Dan bla..bla..bla lagi. Dalam hal pakaian, nak memasak, aksesori badan dan pakaian, make-up atau bende2 lain.. even kitorg fikir pun sama. Thats the miracle! Kalau dalam bab2 kasut, aku mmg hantu. Addicted shoes collection. Dah berapa kasut yg aku just beli je, pakainye tidak. Pantang nampak kedai kasut, mesti mau singgah tengok. Lagi teruk kalau dlm poket ade duit. Mmg mangsa la. Tapi tgok gak pada jenis kasut tu pnyer design. Klau yg mcm dah merepek sgt tu... jgn harap aku nak beli. Adik pompuan aku yg pertama ni is pengumpul handbag. Pantang ternampak kedai jual handbag. Mesti singgahnye. Dan pastu dia pengaruhi aku suruh beli. Hishh... sabar je la pompuan ni. Aku kurang sket bab2 handbag dan purse ni, aku lebih senang masuk terus duit dlm poket. Segala kad2 yg berkenaan aku sumbat je dlm tu. Simple. Jln pun belenggang. Tapi kalau dia ni, tak cukup almari nak gantung handbag. Dari sekecil2 beg, sampai la ke gedabak punye saiz. Sume kaler ade. Aku pikir dia ni nak buat ape la simpan beg bebanyak, kang aku jual kang sia2 je. [cehh, ckp org. Aku pun mcm tak muat2 kabinet kasut tu penuh ngan kasut aku] Dan finally, adik aku yg bongsu ni. Boleh tahan dia melawa. Dengan kasutnye, fashion2 begnye. Jugak habis tudung2 aku, stoking2 aku dia kebas. Tak kurang gak dgn bedak compact dia tu. Haishh.. budak2 zaman sekarg. Dulu aku tak de pun advance giler mcm dia. Lagi satu perangai dia yg tak boleh ubah is; baca komik! Dia mmg giler komik. Almari buku dlm bilik tu penuh dgn komik, manga dan majalah2 anime dia tu. Hishh, nak kata lelaki, tp perempuan. Tak paham aku. Klau dia tak ajak aku temankan dia pegi pasaraya beli komik baru keluar, tak sah. Atau klau dia dah terdesak sgt, ptg lps habis sekolah agama, sanggup dia pegi rushing beli. Sabar je la aku. Pakkal la still budak skolah rendah. Klau tak... siap aku basuh otak ko. Tapi satu talent dia is; w/pun dlm dia sibuk ngan komik, kputusan exm dia tak penah mengecewakan mak ayah. Still nombor 1 atau 2. Area2 gitu la. Syabas beb. At least aku tak marah sgt kat ko w/pun kengkadang keje yg aku suruh buat -ko lalaikan atau suruh kemas bilik -ko lambat2kan. Herrmmm... macam2.

0 terjera: