Thursday, May 8, 2008

the message

Geram betul aku masa rehat petang tadi diganggu oleh satu message yg betul2 aku tak jangka dapat dan memang aku tak nak tengok lagi pun. Huhh! geram betul. Message dari abang hafiz. Aku benci.. aku benci.. aku benci! Haaa... kan dah emo. Message tu berbunyi begini; "alhamdulillah, my wife,... (nama isteri dia) has safely given birth to a baby girl at 12.55 pm thursday 8 may 2008, alhamdulillah". Mula-mula aku tak tahu no sesat sape ni, tapi bile tengok lelama no tepon tu mcm familiar je pd pandangan aku. Cisss! Aku kata dlm hati aku; dia tak buang lagi no aku ni. Dah berapa kurun aku tak contact dia, tp dia still ingat kat aku dan masih save no aku. Setia sungguh. Well, man kenapa nak bgtau aku benda ni? Aku mmg terang2 tak de kaitan dlm hal ni. Betul2 nak sakitkan hati aku. After i received the message, aku terus tak de mood, betul2 buat aku baran. Padahal aku tengah tenang2 tadi baca paper bahagian puisi dan selak sikit2 kamus tesaurus bhs melayu tu. Fikir2 nak hasilkan satu lagi puisi la dlm mase terdekat ni. Tapi hampeh barai. Kacau betul.

Sebenarnya aku dah tak nak dah ingat kisah2 lama ni. Nama dia dlm phone aku pun dah lama aku delete. Aku decide gitu sejak dia call aku bgtau yg dia dah tunang dan nak kawen tak lama lps tu. Apesal plak call then bgtau pasal ni? Padahal aku dh nak dekat setengah tahun tak contact dia. Aku dah anggap mcm dah taknak kawan dia lagi. Lost contact. Biar. Aku decide gini sejak byk belajar dan tahu tentang hukum hakam berhubungan dgn lelaki bukan ajnabi ni... dan yang tiada faedah. What the hell man? What i'm suppose to do? I have no choice. Gile!! Tapi dari dulu, dari sejak aku mula2 kenal dia, aku dah hafal no phone dia. Damn! Byk kali aku delete & try to forget it, but its still in my mind, its still there. Pasal message tu, lama gak la aku fikir nak balas atau tak, nak diamkan sahaja atau try to balas gak. Last2 tak lama lepas tu, aku decide lebih baik aku bls. Tak baik putuskan persaudaraan se-Islam. Janji aku tak ngarut2 dan ckp bende yg tak berfaedah ngan dia. Kita raikan je la kegembiraan org lain. Sape yg tak gembira-kan dpt anak. So, aku balas; "salam. Alhmdulillah, mabruk barakaAllahu lakum. Dpt baby girl. Ape nama dia? Rabbuna yusahhil alaykum, ameen". Habis. Titik. Tak lama lps tu dia bls ckp diorg tak decide lg nama anak yg sesuai. Tapi aku tak balas pun message tu. Lantak korang la. Hal rumahtangga korang. Pandai2 la.

0 terjera: