Sunday, May 23, 2010

Rumah Baru

Ya, setinggi2 kesyukuran hanya layak kepada Allah, seluas nikmatnya yang tak terjangkaukan itulah bukti Dia milik Yang Maha Agung. Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah. Benar Allah mengizinkan aku untuk berumah di rumah baru ini (mengikut tafsiran aku). Satu tempat untuk aku berteduh sementara sepanjang pengajian di sini. Di daerah ini. Sini.

Dindingnya pink. Ya, aku mulanya tak menyedari. Setelah 3 minggu mendiami apartment ini barulah tersedar. Haha. Tingkatnya tinggi. Jenuh lutut nak menaik. Sayangnya, aku kasihankan mak. Tak larat nak bertatih. Selang beberapa tingkat berhenti, memberi ruang pada kakinya berehat. Pada aku dan teh, ia tak menjadi masalah. Malah mencabar sebenarnya. Tengok stamina pada muda2 ni. Adakah naik secara bersahaja, atau naik secara berlari atau macam mak. Semput. Ya aku kadang2 begitu juga kalau 1 hari tu jadual padat dan penat.

Tak ada apa yang nak di-describe-kan tentang rumah ni. Biasa. Besar la juga. Selesa. 2 bilik air, open kitchen dan yang benarnya environment viewed-nya dari atas sini. Sungguh. Cantik. Tak kira siang atau malam. Sengaja memberi aku peluang untuk berkhalwat dengan langit, awan, hujan, matahari, bulan dan bintang –hari2. Di tambah dengan sound-effect-nya burung2 yang bising pada setiap paginya. Seronok juga halwa telinga pagi2. =) Ini kalau ada kucing ni lagi seronok tengok telatahnya melihat burung2 yang bebas berkicau di sini. Kelakar. Haha.

Ha, lagi satu lagi best kalau ada DSLR. Ape tu? Ntah. Ala kamera yang photographer slalu guna tu.. Owhhh... Lagi cantik dapat tangkap gambar2 indah ni. Hehe.

Doakan aku selamat ya dengan rumah baru ni... Kekal.

nuhhas, Melati

0 terjera: