Wednesday, April 7, 2010

syukur..alhamdulillah...

maghrib tu aku terima call dari en.zakaria. Tuan rumah yang aku nak sewa rumahnya utk sem dpn ni..bln depan ni. Mulanya aku ingat sape tepon aku maghrib2 buta ni org nak sembahyang. Rupanya dia. Oklah.

Sebelum tu aku dah terdetik dlm hati ni mesti dia nak panggil aku duduk rumah sewa dia balik, mungkin disebabkan sesuatu berlaku kat org yg dia ambek sewa kat rumah dia tu. So, betul. Dia tnye aku nak lagi x duduk kat rumah dia. So dia elaborate la sbb2 dia x jd ambek org tu.. bla..bla..bla..n bla...

Aku pon time tu agak ter-ego sket, yelah, time aku bgtau nakkan sgt rumah tu, dia pn mcm demand gak, ala-ala..sape letak duit dlu dia dpt la.. So aku sekadar mengiyakan; hrmm..hrmm..hrmm... tanda 'ye lah'.

Tp aku tetap jawab di akhirnya mmg aku nakkan lg rumah dia tu..dan masih tercari2 rumah sewa. Sebenarnya hati aku susah selagi aku x dpt cari rumah sewa utk bulan depan ni. Tapi Allah tu benar2 Maha berkuasa, Dia mudahkan perjalanan hidup aku.

Aku harap nikmat yang Allah bagi pd aku ni bukanlah nikmat yg punya sesuatu disebaliknya. Ya Allah, berkati dan redhailah apa yang Kau berikan pdku ini. Amiin.

0 terjera: