Friday, April 9, 2010

bila lembu dah jadi singa

Heheh.. sebenarnye aku sendiri nak tergelak bila teringat-ingatkan bende ni. Bukan apa, sebab aku fikir macam lawak. Haha..lawok..lawok... Macam ntah hape2 ntah.. Aku rasa macam budak kecik pulak.

Ade la satu hari tu aku termengamok. Aku kalau bukan ye ye, aku x kan mudah nak naik angin, nak marah2, or whatever segala perasaan yg negatif. Aku bukannya ape.. aku penat tau berperasaan begitu. Huh! penat...

Ceritanya aku kan keje kat taska ni. So bile taska of course la budak2 hingus2 berair lg.. baby2.. budak2 kecik yg susah nak dengar kata.

Jadi ade la sorang budak lelaki darjah 2 ni terjal sket. Dia baru balik skolah kebangsaan. Tp disebabkan tenaga budak2 ni terlebih sgt, so dia n the gang buat bising betul2 sebelah bdak2 kecik and baby yg aku dh tidokan tu. Dah tengahari, of course la waktu tido diorg. Bayangkan budak2 yg aku dah tidokan tu terjaga. Begitu payah nak suruh diorg tido, tapi disebabkan beberapa budak besar yg nakal.. semua budak2 kecil tu terbangun. Aku punyalah susah nak jaga diorg, nak layan diorg, merengek sana, merengek sini, melalak sana, melalak sini.

Ntah mcm mn perasaan aku time tu bleh termelambung. Marah. Giler2 marah ah. Aku pon x percaya aku bleh termarah giler2 cam tu. Ha...kan, bile lembu dah jadi singa susah la. Bukan senang nak tengok aku marah2 cenggitu. Sekali aku marah baru korang tau. Giler ah. Sory la korang sape yg terlibat time tu. Nasib korang la...sume aku libas.

Tapi jauh di sudut hati aku, aku x suke sebenarnya dalam perasaan mcm tu. Serius aku kata, aku x suka marah2. Lama mcm tu, aku rasa mcm berdosa pulak buat mcm tu.


hrmmm.....


damai bistari, petang

0 terjera: